Ponieważ coraz więcej zadań w naszej codziennej pracy realizujemy przy pomocy komputerów, na rynku pojawia się coraz więcej rozwiązań informatycznych, które mogą nam jeszcze dodatkowo ułatwić tę pracę. Jeśli prowadzimy firmę usługową lub sprzedajemy produkty i odpowiadamy za ich serwisowanie, pomocny może okazać się system helpdesk.

Oprogramowanie rejestrujące zgłoszenia

oprogramowanie helpdeskWyobraźmy sobie sytuację, że prowadzimy firmę usługową, np. związaną z branżą telekomunikacyjną. Mamy dość duże grono klientów, a każdego dnia jakaś ich część kontaktuje się z nami, chcąc zgłosić usterkę lub inny problem, który wymaga naszej interwencji. W takim przypadku oprogramowanie helpdesk będzie niezwykle przydatnym rozwiązaniem, ponieważ pozwoli nam na automatyczne rejestrowanie pojawiających się zgłoszeń. Często oprogramowania tego typu mogą samodzielnie sprawdzić kwestie techniczne związane z kontem klienta i wdrożyć rozwiązania. Jeśli problem nie jest rozwiązywalny w prosty sposób, oprogramowanie nadaje mu priorytet w ramach którego rozwiązania problemu musi dokonać pracownik. Bardzo cenną właściwością i funkcjonalnością oprogramowania helpdesk jest możliwość wyliczania statystycznego najczęściej pojawiających się problemów i wsparcie przy poszukiwaniu ich ustandaryzowanego rozwiązania, które może okazać się przydatne w przyszłości jako zapobieganie podobnym sytuacjom.

System helpdesk w różnych formach wykorzystywany jest obecnie przez zdecydowaną większość firm, które świadczą swoim klientom określone usługi. Często oprogramowanie to wspiera również samych pracowników, zwłaszcza, jeśli pracują oni na dedykowanym systemie firmowym, który wymaga stałego udoskonalania i czasami zgłasza błędy w działaniu, co może być problematyczne dla osób, które na nim pracują.

O Autorze: Nikola Duda